O firmie

Firma KLIMEKO rozpoczęła swoją działalność 9 września 1995 r. Pomysł na stworzenie przetwórni mleka, bazującej na tradycyjnych i ręcznych metodach produkcji, zrodził się podczas pobytu właściciela firmy – Bogusława Klimczaka, na praktykach w gospodarstwach ekologicznych na terenie Niemiec, Szwajcarii i Danii. To właśnie tam, podpatrzył jak właściciele gospodarstw we własnym zakresie, na potrzeby swoje i bliskich, wytwarzają sery.

Posiadając niezbędną wiedzę teoretyczną oraz 17 – hektarowe gospodarstwo ekologiczne, postanowił produkować oryginalne białe sery. Z założenia miała to być mała firma rodzinna, wytwarzająca wysokiej jakości produkty nabiałowe.

Początkowo, bazując tylko na rynku lokalnym i widząc wzrost zainteresowania tego typu produktami, postawił na zwiększenie produkcji i stopniową rozbudowę zakładu. Wzrastała również ilość oferowanego asortymentu. Załoga, z trzech osób w pierwszym okresie istnienia firmy, wzrosła do trzydziestu obecnie. W tym czasie Klimeko, z małego przedsiębiorstwa przerodziło się w prężnie działającą i rozpoznawalną wśród konsumentów markę, która niezmiennie dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości.

O jakości naszych produktów świadczą liczne nagrody: POLSKI PRODUCENT ŻYWNOŚCI 2004 r. ŁÓDZKI TYGIELEK SMAKÓW   (2008 r., 2009 r., 2013 r., 2015 r., 2016 r.) AGROHIT ZWIEDZAJĄCYCH TARGI POLAGRAFOOD 2009 r. PERŁA – najlepszy polski produkt regionalny 2016 r. Perła 2017, Medal Targów Smaki Regionów 2017 (masło). Wyróżnienie Targi Natura FOOD w kategorii Produkt Naturalny Polski 2017 (jogurt naturalny). Wicemistrz Krajowy  Konkursu Agroliga 2018 oraz wiele innych.

Przez ponad dwadzieścia lat istnienia firmy, nie zmieniło się tylko jedno – metoda produkcji. Nasze produkty są w dalszym ciągu wytwarzane w sposób tradycyjny, bez żadnych sztucznych dodatków do żywności. Większość prac jest wykonywana ręcznie.

Nasze produkty są obecnie dostępne na terenie całej Polski. Nasi główni partnerzy to sklepy ze zdrową i ekologiczną żywnością, których klienci cenią smak i jakość oferowanych im produktów. Chcemy, aby nasze produkty były alternatywą dla wielkoprzemysłowych artykułów spożywczych.